Reklamačný poriadok stanovuje postup kupujúceho, ktorým môže byť fyzická osoba – spotrebiteľ, alebo právnicka osoba – podnikateľ a predávajúceho-prevádzkovateľa internetového obchodu (e- shopu) umiestneného na internetovej stránke internetového obchodu prevádzkovateľa – www.zosrilanky.sk (ďalej len „internetový obchod“) v prípade, že  napriek všetkému úsiliu predávajúceho o zachovanie vysokej kvality ponúkaných tovarov vznikne na  strane spotrebiteľa oprávnený dôvod na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady.

I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“), resp. so zákonom č. 40/1964 Z. z., Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“).

Identifikačné údaje prevádzkovateľa (predávajúceho):
ADARAYA, s. r. o.
Topoľnica 138, 925 92
IČO: 54 495 270
DIČ: 2121692639
Prevádzkovateľ nie je platca DPH.

II. PODMIENKY REKLAMÁCIE A UPLATNENIE REKLAMÁCIE
Po celú dobu používania zakúpeného tovaru je nevyhnutné, aby kupujúci venoval dostatočnú pozornosť základným pravidlám používania tovaru a riadil sa návodmi na použitie.
1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho.
2. Pre vybavovanie reklamácií v internetovom obchode platí tento reklamačný poriadok.
3. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol uplatnený na predávajúceho.
4. Kupujúci je povinný vykonať obhliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Ak tak neurobí, može uplatniť nároky z vád, iba ak preukáže, že tie mal tovar už v čase jeho prevzatia.
5. Počas záručnej doby má zákazník právo na odstránenie vady po predložení tovaru vrátane jeho príslušenstva. V prípade výživových doplnkov a kozmetických tovarov môže pri vadách zistených po doručení a uplatnení reklamácie dojsť iba k výmene tovaru. Záručná doba začne plynúť znova od  prevzatia nového tovaru. Reklamačný formulár si môže spotrebiteľ stiahnuť na tomto mieste: PREKLIK
6. Záručná doba zakúpeného tovaru u spotrebiteľa je 24 mesiacov za predpokladu, že nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba a táto začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na tovare, na jeho obale alebo návode uvedená v súlade s ďalšími právnymi predpismi lehota na použitie tovaru, skončí sa záručná doba uplynutím tejto lehoty. Chyba tovaru a nároky vypývajúce z nej musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie. Záručná doba zakúpeného tovaru u podnikateľa je 12 mesiacov a začína sa odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba sa pri podnikateľoch počíta podľa záručných podmienok výrobcu podľa Obchodného zákonníka.
7. Reklamácie vybavuje predávajúci elektronicky alebo písomne bezodkladne. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkárni predávajúceho v zmysle § 18 ods. 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa tak, že doručí tovar na adresu Ing. Nikoleta Andová, Topolnica 138, 925 92 Topolnica alebo na iné miesto, ktoré si s predávajúcim vopred dohodli a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie, pričom ho doručí poštou alebo kuriérom spolu s reklamovaným tovarom alebo formulár na uplatnenie reklamácie doručí elektronicky.
8. Kupujúci-podnikateľ má právo uplatniť reklamáciu v prvom rade v autorizovanom servise. V prípade, že nie je možné vybaviť opravu takýmto spôsobom, zabezpečí opravu predávajúci. V tom prípade postupuje kupujúci podľa v suľade s bodom 6. Tohto článku.
9. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predávajúceho a  je  v záručnej dobe (napr. dokladom o zaplatení). Kupujúci je povinný presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu, sa začína dňom, keď sú splnené nasledujúce podmienky:
a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie,
b) doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva,
c) predloženie príslušného dokladu o kúpe (daňový doklad).
10. Začiatok reklamačného konania sa označuje ako deň uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť na adresu: ADARAYA, s. r. o., Topoľnica 138, 925 92 Topoľnica ak predávajúci alebo určená osoba neurčí inak. V prípade akýchkoľvek pochybností sa kupujúci môže obrátiť na predávajúceho na tel. 0949 790 502, prípadne na e-mail info@zosrilanky.sk
11. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek svojej prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby podľa zákona o ochrane spotrebiteľa.
12. Predávajúci si vyhradzuje právo namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
13. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru a v prípade spotrebiteľa tohto poučiť o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný doručiť potvrdenie o uplatnení reklamácie kupujúcemu ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.

III. VYBAVENIE REKLAMÁCIE A PODMIENKY ZAMIETNUTIA REKLÁMÁCIE
1. Podľa rozhodnutia kupujúceho-spotrebiteľa, ktoré zo svojich práv v zmysle § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm m) zákona o ochrane spotrebiteľa ihneď, v zložitejších prípadoch do troch dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Reklamácie podnikateľov sa prevádzkovateľ zaväzuje vybaviť v lehote do 50 dní.
2. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.
3. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
4. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi oboma zmluvnými stranami (e-mailom alebo doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol.
5. V prípade ak kupujúci-spotrebiteľ uplatnil reklamáciu v prvých 12 mesiacoch od uzavrenia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len „odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovoru ani iné náklady súvisiace s odbporným posúdením tovaru.
6. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie.
7. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania posudzovania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie.
8. Predávajúci zamietne uplatnenú reklamáciu ak:
a) si spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám;
b) spotrebiteľ o vade tovaru dopredu vedel, resp. vedieť mal;
c) reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, najmä uplynutiu doby trvanlivosti tovaru;
d) sa preukáže, že ide rozpor s kúpnou zmluvou.
Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru a reklamáciu zamietne aj ak:
e) bola na tovar poskytnutá zľava z ceny tovaru z dôvodu jeho vady;
f) vada na tovare vznikla z dôvodu opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru;
g) bola na tovare porušená jeho ochranná blomba alebo ak došlo k zásahu neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.
9. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z týchto spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej ceny z tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím tovaru.

IV. NÁKLADY SPOJENÉ S REKLAMÁCIOU
1. Náklady na reklamáciu hradí predávajúci iba v prípade, ak je reklamácia oprávnená a reklamovaný tovar nemožno opraviť. Preto, ak reklamácia nebude zamietnutá, predajca je povinný nahradiť účelne vynaložené náklady súvisiace s uplatnením reklamácie. Náklady na doručenie reklamovaného tovaru predajcovi znáša spotrebiteľ, náklady na doručenie reklamovaného opraveného tovaru spotrebiteľovi znáša predávajúci.
2. V prípade, ak kupujúci zašle tovar na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci, bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia.
3. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náhrady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.

V. OSOBITNÉ USTANOVENIA O OCHRANE SPOTREBITEĽA
1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Príslušným subjektom na ARS s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom MH SR (zoznam dostupný na www.mhsr.sk spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov ARS sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke www.ec.europa.eu.
3. ARS sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
4. Vo veciach, ktoré nie sú v tomto reklamačnom poriadku výslovne upravené inak, sa uplatnia príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/20027 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa.

Orgán štátneho dozoru:
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23
917 01  Trnava 1
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke www.zosrilanky.sk
Topoľnica, 1.3.2023