Článok I.
Základné ustanovenia
1. Týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi
medzi zmluvnými stranami, ktorým sú predávajúci:
ADARAYA, s. r. o.
Topoľnica 138, 925 92
IČO: 54 495 270
DIČ: 2121692639
Predávajúci nie je platca DPH
(ďalej aj ako prevádzkovateľ)

a kupujúci – spotrebiteľ, resp. kupujúci – právnická osoba
(ďalej aj ako užívateľ)

a ktoré vznikajú na základe a/alebo v súvislosti s kúpou a predajom tovaru prostredníctvom internetového obchodu (e-shopu) umiestneného na internetovej stránke internetového obchodu predávajúceho – www.zosrilanky.sk (ďalej len „ internetový obchod“).
2. Internetovým obchodom je internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti Internet prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho a ktorej hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a objednanie tovaru užívateľom. Úžívateľom je akákoľvek právnická alebo fyzická osoba, ktorá užíva internetový obchod.
3. Tovarom predávaným prostredníctvom internetového obchodu sa rozumejú produkty, ktoré sa nachádzajú v aktuálnej ponuke internetového obchodu uvedenej na stránkach www.produktyzosrilanky.sk (ďalej len „tovar“ alebo „produkt“).
4. Kupujúcim sa v zmysle bodu 1. článku I. týchto VOP rozumie:
a) spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
b) podnikateľ, ktorým je: osoba zapísaná v obchodnom registri; osoba ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov; fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
5. Objednávkou kupujúceho sa rozumie návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
6. Nákupným košíkom sa rozumie tá časť internetového obchodu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií užívateľom v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí internetového obchodu, najmä pridaním alebo odobraním tovaru, resp. zmenou množstva vybraného tovaru a odoslaním návrhu kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy.

Článok II.
Užívateľský účet a registrácia
1. Užívateľ má právo zriadiť si registráciou v užívateľskom prostredí na internetovej stránke internetového obchodu svoj užívateľský účet. Užívateľským účtom sa rozumie unikátne konto užívateľa umiestnené na stránkach internetového obchodu, ktoré umožňuje rýchlu a prehľadnú komunikáciu medzi užívateľom a prevádzkovateľom, a to najmä prezeranie, výber a objednávanie tovaru a ďalšie skutočnosti a aktivity významné pre realizáciu právnych vzťahov podľa týchto VOP.
2. Registrácia“ znamená elektronickú registráciu užívateľa do databázy internetového obchodu, a to vyplnením aspoň povinných registračných údajov v užívateľskom rozhraní internetového obchodu a prístupových údajov a ich následným uložením do databázy internetového obchodu.
3. Po registrácii užívateľa na stránke internetového obchodu (t.j. po jej úspešnom ukončení) prevádzkovateľ na základe registračných údajov vyplnených užívateľom vytvorí užívateľovi jeho užívateľský účet bez zbytočného odkladu. Identifikačné údaje užívateľa zadané pri registrácii sa považujú za údaje zadané pri objednávke každého tovaru, ktorú užívateľ urobí po prihlásení sa do svojho užívateľského účtu.
4. Užívateľ má povinnosť zadať pred vstupom do užívateľského účtu prístupové údaje. Užívateľský účet je chránený prihlasovacím menom (login) a heslom, ktoré užívateľ uviedol v rámci vyplnenia registračných údajov alebo aktualizoval prostredníctvom formulára na editáciu registračných údajov. Registračné údaje vyplní užívateľ úplne, správne, pravdivo a aktuálne. Za úplnosť, správnosť, pravdivosť a aktuálnosť všetkých vyplnených údajov a právo na dispozíciu s nimi zodpovedá v plnom rozsahu užívateľ.
5. Užívateľ nesmie poskytovať tretím osobám prístupové údaje, ani akýkoľvek iný prístup do užívateľského účtu. Užívateľ je povinný prihlasovacie meno a heslo k svojmu užívateľskému účtu chrániť pred stratou a zneužitím. Ak sa ktokoľvek prihlási do užívateľského účtu užívateľa s použitím správneho prihlasovacieho mena a hesla a uskutoční akékoľvek konanie (napr. objednávku tovaru), má sa za to, že ide o konanie užívateľa, z ktorého vznikajú práva a povinnosti priamo užívateľovi. Užívateľ je povinný učiniť všetky primerané opatrenia k utajeniu svojich prístupových údajov. Užívateľ v plnom rozsahu zodpovedá za neoprávnené užívanie týchto prístupových údajov alebo užívateľského účtu a za škodu takto spôsobenú prevádzkovateľovi alebo tretím osobám. V prípade straty, odcudzenia alebo iného narušenia práva užívania týchto hesiel je užívateľ povinný oznámiť túto skutočnosť bez zbytočného odkaldu prevádzkovateľovi. Prevádzkovateľ v primeranej lehote poskytne Užívateľovi nové prístupové údaje.
6. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo rozhodovať o vytvorení užívateľského konta a v prípadoch podľa bodov 13. a 14. II. článku týchto VOP aj o zablokovaní alebo zrušení užívateľského konta.
7. Akúkoľvek zmenu registračných údajov užívateľ bezodkladne aktualizuje tak, aby boli vždy pred uzatvorením kúpnej zmluvy vyplnené úplne, správne, pravdivo a aktuálne.
8. Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä v prípadoch údržby hardvérového a/alebo softvérového vybavenia prevádzkovateľa a/alebo tretích osôb (napr. subdodávateľov Prevádzkovateľa, poskytovateľov internetových služieb atď.), čo užívateľ berie na vedomie a akceptuje. Užívateľovi v tejto súvislosti nevzniká právo na akúkoľvek náhradu alebo kompenzáciu.
9. Na objednávanie tovaru prostredníctvom internetového obchodu sa registrácia užívateľa na stránke internetového obchodu nevyžaduje. Objednávať tovar prostredníctvom internetového obchodu teda môžu aj neregistrovaní užívatelia internetového obchodu.
10. Registrácia na stránke internetového obchodu poskytuje užívateľovi najmä tieto výhody:
a) možnosť zapojiť sa do vernostného programu a získať zľavu z nákupu produktov;
b) možnosť sledovať stav svojich aktuálnych objednávok;
c) možnosť prehľadu nad svojimi už realizovanými objednávkami;
d) odpadnutie potreby pri každej novej objednávke opakovane vypĺňať svoje kontaktné, fakturačné a doručovacie údaje;
e) možnosť zúčastniť sa na súťažiach a ďalších akciách o zaujímavé produkty a darčeky.
11. V rámci registrácie na stránke internetového obchodu je užívateľ povinný riadne sa oboznámiť s týmito VOP a vyplnením príslušného okienka nachádzajúceho sa v registračnom formulári internetového obchodu potvrdiť, že pred registráciou na stránke internetového obchodu sa riadne oboznámil s týmito VOP, týmto v plnom rozsahu porozumel a súhlasí s nimi a zaväzuje sa ich v plnom rozsahu dodržiavať.
12. Z dôvodu, že prevádzkovateľ je oprávnený počas trvania registrácie užívateľa na stránke internetového obchodu tieto VOP jednostranne meniť, oznámi ich zmenu užívateľovi prostredníctvom internetového obchodu a/alebo e-mailovou správou na e- mailovú adresu užívateľa zadanú do databázy internetového obchodu. Uužívateľ sa oboznámi s aktuálnym znením VOP pri každej uskutočňovanej objednávke tovaru.
13. Uživateľ má právo zmeny VOP odmietnuť v lehote 30 dní od prvého prihlásenia sa do užívateľského účtu po oznámení zmeny VOP (v prípade doručovania prostredníctvom internetového obchodu) alebo od doručenia danej e-mailovej správy do e-mailovej schránky užívateľa (v prípade doručovania e-mailovou správou) a záväzok z tohoto dôvodu vypovedať vo výpovednej dobe 30 dní, o ktorej zmluvné strany zhodne konštatujú, že je dostatočná k obstaraniu obdobných plnení od iného dodávateľa.
14. V prípade podozrenia na podvodné, špekulatívne a/alebo akokoľvek protiprávne konanie zo strany užívateľa vrátane konania, ktoré je v rozpore s dobrými mravmi, je prevádzkovateľ oprávnený odmietnuť objednávku užívateľa ako aj zablokovať a prípadne aj zrušiť užívateľský účet užívateľa. Objednávateľ týmto stráca právo  na prístup do svojho užívateľského účtu ako aj všetky práva viazané na vstup do užívateľského účtu (resp. podmienené vstupom do užívateľského účtu).
15. Užívateľ je oprávnený, pri dodržaní obmedzení nevyhnutných na dokončenie realizácie zmluvných a/alebo iných vzťahov, záväzkov a povinností, vzniknutých v súvislosti s predajom tovaru prostredníctvom internetového obchodu pred uskutočnením úkonu užívateľa, ktorý smeruje k zrušeniu registrácie užívateľa na stránkach internetového obchodu, kedykoľvek bezplatne požiadať prevádzkovateľa o zrušenie svojej registrácie na stránkach internetového obchodu (t.j. svojho užívateľského účtu), a to formou:
a) e-mailu (obsahujúceho odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov – odvolaním súhlasu zaniká registrácia užívateľa na stránkach internetového obchodu) doručeného na e-mailovú adresu info@zosrilanky.sk, alebo
b) listu (obsahujúceho odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov) doručeného prevádzkovateľovi na adresu jeho sídla, alebo
c) potvrdením vymazania záznamu z databázy registrovaných užívateľov stránok Obchodu Objednávateľom v jeho Užívateľskom konte v záložke Môj účet/Zrušenie účtu). Na základe takejto žiadosti Prevádzkovateľ Užívateľské konto Objednávateľa zruší, a to bez zbytočného odkladu po jej doručení Prevádzkovateľovi. Zrušením Užívateľského konta zaniká registrácia Objednávateľa na stránkach Obchodu, prístup Objednávateľa do častí (sekcií) stránok Obchodu určených pre registrovaných užívateľov (najmä do svojho Užívateľského konta), všetky práva Objednávateľa viazané na vstup do jeho Užívateľského konta (resp. podmienené vstupom do jeho Užívateľského konta) ako aj účasť Objednávateľa vo vernostnom programe, a to bez nároku na akúkoľvek náhradu.

Článok III.
Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho
1. Predávajúci má tieto povinnosti:
a) dodať objednaný tovar kupujúcemu v dohodnutom množstve, kvalite, zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu (spôsob zabalenia tovaru určuje výhradne predávajúci);
b) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (napr. návody v slovenskom jazyku, daňový doklad).
2. Predávajúci má právo na úplné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3. Predávajúci má právo zrušiť (stornovať) objednávku ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, ak sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení.
4. Kupujúci má najmä tieto povinnosti:
a) oboznámiť sa pred uzatvorením kúpnej zmluvy s aktuálnym znením VOP internetového obchodu, a to už pri každej uskutočňovanej objednávke tovaru.
b) prevziať tovar;
c) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu včas vrátane nákladov na doručenie tovaru.
5. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v kúpnej zmluve.
6. Kupujúci sa oboznámi s aktuálnym znením VOP pri každej uskutočňovanej objednávke tovaru.

Článok IV.
Uzavretie kúpnej zmluvy
1. Užívateľ kupuje od prevádzkovateľa tovar, ktorý si užívateľ zvolil v užívateľskom prostredí internetového obchodu www.produktyzosrilanky.sk vložením do tzv. nákupného košíka, a to v množstve, ktoré si užívateľ zvolil a/alebo nastavil u daného tovaru v užívateľskom prostredí uvedeného internetového obchodu a zároveň sa zaväzuje zaplatiť za daný tovar prevádzkovateľovi cenu, ktorá je uvedená pri takomto tovare v užívateľskom internetového obchodu.
2. Užívateľ sa zaväzuje do príslušných textových polí v užívateľskom prostredí internetového obchodu www.produktyzosrilanky.sk vyplniť pravdivé a úplné údaje, najmä pravdivo vyplniť svoju e-mailovú adresu, identifikačné údaje a prípadne dodaciu adresu. Užívateľ berie na vedomie, že prevádzkovateľ bude ním zadané údaje dôvodne považovať za správne a úplné a nie je povinný a ani oprávnený zadané údaje kontrolovať.
3. K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme kupujúcim vyplneného formulára – t. j. objednávky. Za vyplnenie a odoslanie návrhu na uzatvorenie zmluvy kupujúcim sa považuje kliknutie na tlačítko s označením „Dokončenie objednávky“ (resp. kúpiť alebo odoslať objednávku – výber závisí od eshopu).
4. Kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu, t.j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Od tohto momentu medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito VOP. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
5. Záväzné akceptovanie návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy bude vykonané prostredníctvom elektronickej pošty o akceptovaní objednávky, po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúceho a po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim, označené ako „potvrdenie objednávky“. V prípade zistenia vyššej ceny si musí predávajúci vyžiadať od kupujúceho súhlas so zmenou ceny pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu kupujúceho so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany predávajúceho bude zmluvný vzťah uzavretý.
6. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky, ktoré kupujúci dostane na svoju e mailovú adresu po odoslaní jeho objednávky, sa nepovažuje za záväzné potvrdenie objednávky. Toto oznámenie má iba informatívny charakter za účelom upovedomenia kupujúceho o prijatí jeho objednávky.

7. Zmluvný vzťah môže vzniknúť aj konkludentným spôsobom, pokiaľ je zo správania a písomných alebo ústnych vyjadrení kupujúceho zrejmé, že si praje, prosí, žiada o zaslanie tovaru poskytovaného predávajúcim. Kupujúcemu a predávajúcemu tým vzniknú vzájomné práva a povinnosti, t. j. predávajúci sa zaväzuje predať kupujúcemu objednaný produkt alebo služby a kupujúci sa zaväzuje uhradiť kúpnu cenu produktu alebo služieb.

8. V prípade, že niektorý z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, môže zaslať  kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takomto prípade uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatie tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo na obmedzenie počtu kusov určitého tovaru, ktoré zákazník môže zakúpiť pri kúpe tovaru. Toto obmedzenie bude uvedené v ponuke príslušného tovaru.

Článok V.
Dojednania o kúpnej cene
1. Kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho. Všetky ceny uvedené na internetovej stránke predávajúceho sú konečné. Prípadné náklady na dopravu a balné budú zaúčtované na konci objednávky.
2. Predávajúci má právo poskytnúť kupujúcemu zľavu z ceny tovaru. Zľavy z ceny tovaru možno vzájomne kombinovať, pokiaľ nie je u konkrétnej zľavy uvedené výslovne inak.
3. Ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, v ktorý bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
4. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v termíne podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

Článok VI.
Dodanie tovaru a platobné podmienky
1. Objednávky vybavuje predávajúci v najkratšom možnom čase, od 24 hodín do 5 pracovných dní, najneskôr do 30 praconých dní od dátumu potvrdenia objednávky. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať tovar v dohodnutej lehote, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
2. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomneho odstúpenia od zmluvy objednaný tovar neprevvezme do 5 pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 5 pracovných dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
3. Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar za neho prevzala iná určená osoba. Ak bude dodávku tovaru potrené opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúcejho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné.
4. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku pri jeho doručení. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim má tento možnosť odmietnuť tovar prevziať. O poškodení tovaru je dopravca povinný vyhotoviť tzv. škodový zápis za prítomnosti a na žiadosť kupujúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručenému predávajúcemu môže predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnutie odstránenie nedostatku tovaru, zľavu na tovar a v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar. Neskoršie reklamácie tohto typu bude potrebné preukázať.
5. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej vo VOP odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupijúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny.
6. V každej zásielke je priložená faktúra (daňový doklad).
7. Spôsoby platieb: kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na doručenie tovaru bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, online platbou platobnou kartou, prostrednítvom platobnej brány GoPay, alebo platbou na dobierku u prepravcu (v hotovosti alebo platobnou kartou).
8. V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom je kupujúci povinný uviesť variabilný symbol určený predávajúcim.
9. Ak je predávajúcim spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu dar, je darovacia zmluva medzi kupujúcim a predávajúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, ruší sa daná darovacia zmluva bez ďalšieho od počiatku spolu s kúpnou zmluvou a kupujúci je povinný spolu so zakúpeným tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý dar.

Článok VII.
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
1. Tovar zostáva majetkom predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny kupujúcim. Tovar je dodaný kupujúcemu jeho prevzatím pri osobnom odbere, okamihom jeho odberu prepravnou spoločnosťou alebo jeho prevzatím v zvolenom samoobslužnom výdajnom mieste Z-BOX spoločnosti Packeta Courier Service.
2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v momente keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo v momente, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar prevezme.

Článok VIII.
Zodpovednosť za vady a reklamácie
1. Dodaný tovar bude mať kvalitatívne vlastnosti dohodnuté v kúpnej zmluve, ustanovené príslušnými právnymi predpismi a normami, prípadne vlastnosti obvyklé.
2. Nároky kupujúceho z chýb tovaru (vrátane spôsobu vyriešenia reklamácie) sa riadia príslušnými všeobecnými záväznými predpismi, ktorým podlieha vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim podľa kúpnej zmluvy (ak je kupujúcim spotrebiteľ, tak hlavne Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa, ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, tak Obchodným zákonníkom).
3. V prípade, že napriek všetkému úsiliu predávajúceho o zachovanie vysokej kvality tovarov ponúkaných v internetovom obchode, vznikne na strane spotrebiteľa oprávnený dôvod na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady ustanoví ďalší postup spotrebiteľa a predávajúceho reklamačný poriadok, ktorý upravuje bližšie podmienky zodpovednosti za chyby dodaného tovaru, ako aj spôsob uplatnenia reklamácie, reklamačné lehoty, nároky kupujúceho z chýb tovaru. V tomto reklamačnom poriadku, sú rovnako detailne upravené nároky kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, z chýb tovaru. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci výslovne potvrdzuje, že sa s týmto reklamačným poriadkom pred uzatvorením kúpnej zmluvy podrobne zoznámil. Na tento reklamačný poriadok bol kupujúci dostatočným spôsobom pred uzatvorením kúpnej zmluvy upozornený a mal možnosť sa s ním v plnom rozsahu znenia zoznámiť.
4. Predávajúci poučil spotrebiteľa – kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod a. tohto článku) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod b. tohto článku) tak, že umiestnil tento Reklamačný poriadok na príslušnej podstránke elektronického obchodu Predávajúceho a má sa za to, že spotrebiteľ tento reklamačný poriadok berie na vedomie, pred uzavretím kúpnej zmluvy si ho prečítal a sľobodne a vážne, bez nátlaku ho akceptuje.
5. Reklamácie uplatnené kupujúcim-podnikateľom sa podľa týchto VOP predávajúci zaväzuje vybaviť v lehote do 50 dní.
6. Predávajúci nezodpovedá za chyby tovaru vzniknuté po prechode nebezpečenstva škody na veci bez zavinenia predávajúceho, za chyby vzniknuté mechanickým poškodením, bežným opotrebovaním alebo v dôsledku nesprávneho zachádzania, skladovania, užívania, ako aj za chyby spôsobené kupujúcim alebo treťou osobou. Predávajúci nezodpoedá ani za chyby ak kupujúci pred prevzatím tovaru o chybe tovaru vedel a bola mu na tovar z tohto dôvodu poskytnutá zľava.
7. Predávajúci si vyhradzuje právo namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
8. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené v vo formulári na uplatnenie reklamácie.
9. Reklamačný formulár je umiestnený v internetovom obchode predávajúceho kde si ho kupujúci môže stiahnuť.

Článok IX.
Záručná doba
1. Ak na tovare a/alebo jeho obale nie je vyznačená doba použitia tovaru (doba exspirácie), dĺžka záručnej doby je 24 mesiacov. Ak je na predávanom tovare uvedená doba exspirácie, záručná doba sa skončí uplynutím tejto doby exspirácie. V prípade výživových doplnkov a kozmetických tovarov je dátum exspirácie uvedený na vonkajšom balení výživových doplnkov alebo kozmetických výrobkov s uvedením mesiaca a roku exspirácie.

2. V prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je výživový doplnok, možno ho vrátiť do 7 dní odo dňa prevzatia zásielky, ak zásielka obsahuje:
a) výživový doplnok v inej forme, výťažky v inom množstve a pomere v jednej dávke alebo v inej veľkosti balenia, ako bol objednaný a nebol vopred upozornený predávajúcim,
b) iný počet balení výživových doplnkov, ako bol objednaný,
c) výživový doplnok s dátumom exspirácie kratším, ako je čas, ktorý sa má výživový doplnok užívať pri dodržaní dávkovania v súlade s údajmi uvedenými v písomnej informácii pre používateľov výživového doplnku,
d) poškodený vnútorný obal výživového doplnku,
e) výživový doplnok bez písomnej informácie pre užívateľa alebo písomnú informáciu pre užívateľa výživového doplnku, ktorá nie je v štátnom jazyku,
3. Záručná doba začína plynúť od okamihu prevzatia tovaru kupujúcim.
4. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady pri tovare, ktorý sa rýchlo kazí, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.
5. Vychádzajúc z charakteru výrobkov pri vadách zistených po doručení a uplatnení reklamácie, môže dojsť iba k výmene tovaru. Záručná doba začne plynúť znova od prevzatia nového tovaru.
6. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje na chyby uvedené pri reklamácii.
7. Ak predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, pričom kupujúci s rozhodnutím nesúhlasí, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.

Článok X.
Ochrana osobných údajov, Archivácia kúpnej zmluvy
1. Súčasťou týchto VOP sú aj opatrenia k spracúvaniu osobných údajov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. a o zmene a doplnení niektorých zákonov. O ochrane osobných úradjov a podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“).
2. Bližšie spracovanie osobných údajov je uvedené v dokumente „Podmienky spracovania osobných údajov“, ktorý je zverejnený na stránke internetového obchodu.
3. Kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený so spracovaním osobných údajov v zmysle pravidiel, uvedených v bode 2.
4. Kúpne zmluvy sú od ich uzatvorenia archivované predávajúcim, a to aj po ich naplnení. Kúpne zmluvy sú archivované vo forme, v ktorej boli uzatvorené. Prístup k archivovaným kúpnym zmluvám má výlučne predávajúci, prípadne subjekt predávajúcim poverený archiváciou. Títo nie sú oprávnení sprístupniť zmluvy tretím osobám, s výnimkou prípadnej zákonnej povinnosti takéhoto sprístupnenia.

Článok XI.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy a prípady kedy odstúpiť od kúpnej zmluvy nie je možné
1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinnosti predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito VOP. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti ihneď informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakm spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do 5 pracovných dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.

2. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade jasnej chyby v kúpnej cene tovaru (t. j. ceny zjavne inej, ako je zvyčajná cena pre tento typ/druh tovaru). Za zjavnú chybu v kúpnej cene tovaru sa považuje napr. jednu číslicu kratšia kúpna cena, ako je obvyklé (t. j. keď pri zadávaní ceny „vypadla“ jedna číslica), evidentne nízk cena tovaru (napr. o 50% nižšia kúpna cena, než je pre daný druh a typ tovarov zvyčajné, a to bez toho, aby pri tovare bolo uvedené, že ide o výpredaj alebo inú zľavovú akciu), iné zjavné chyby v písaní, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď.

3. Ak sa predávajúci rozhodne využiť svoje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, zákazníka o tejto skutočnosti okamžite informuje. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy vráti Predávajúci zákazníkovi už zaplatenú kúpnu cenu, a to v najkratšom možnom čase, najneskôr však do10 pracovných dní od odstúpenia od zmluvy, a to na bankový účet, ktorý zákazník predávajúcemu písomne (e-mailom) oznámi, ak nie je dohodnuté inak (vrátenie v už zaplatenej kúpnej ceny v hotovosti). Predávajúci informuje kupujúceho bez zbytočného odkladu a môže zaslať kupujúcemu na jeho adresu zmenenú ponuku.  Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
4. Kupujúcemu, ktorým je podnikateľ môže byť ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti od stavu vráteného tovaru. Stav tovaru bude zhodnotený predávajúcim. Predávajúci môže účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie náklady.
5. Kupujúci má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je to obvyklé, pri nákupe v klasickom „kamennom obchode“. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim v okamihu, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimmkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielovalebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
6. Kupujúci-podnikateľ môže odstúpiť od zmluvy v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru, alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho.
7. Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na adresu Ing. Nikoleta Andová, Topolnica 138, 925 92 Topolnica alebo na e-mailovej adrese info@zosrilanky.sk Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné stiahnuť na stránke internetového obchodu.
8. Kupujúci je s odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom na adresu Ing. Nikoleta Andová, Topolnica 138, 925 92 Topolnica alebo na iné miesto, ktoré si s predávajúcim vopred dohodli. Tovar smie byť použitý iba v takom rozsahu, v akom môže spotrebiteľ vyskúšať tovar v „kamennom obchode“ a tovar nesmie byť poškodený.
9. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom, ktorej je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
10. Po odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kuupujúci, a náklady na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúcemu o o dstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, ak sa kupujúci nedohodne s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
11. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa týchto VOP predtým, ako mu je tovar od kupujúceho doručený alebo kým doručenie kupujúci nepreukáže. Platba za zakúpený tovar bude teda predávajúcim uhradená až po doručení vráteného tovaru naspäť alebo o predložení dokladu o tom.
12. V prípade, že kupujúci v zákonnej lehote odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý alebo poškodený, prípadne je hodnota tovaru znížená v dôsledku takého zaobchádzania s ním, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravyt tovaru a uvedenie tovaru do pôvodného stavu. V prípade použitia výživových doplnkov a kozmetických tovarov odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je možné.
13. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať naspät alebo odovzdať predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie.
14. Kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Predpokladaný odhad týchto nákladov je v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien, za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 5-10 EUR.
15. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením svojho súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo šarže
e) predaj tovaru uzatvoreného v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zlmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť
h) vykonanie naliehavých opráv, alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho, to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento tovar rozbalil
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a kníh nedodávaných v ochrannom obale
k) poskytovanie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb, alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase aleho v dohodnutej lehote
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hnotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
16. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, alebo jej časť v príade že nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote, alebo sa zmenila cena zo strany dodávateľa (výrobcu) tovaru. Ak kupujúci zaplatil preddavok, bude mu tento uhradený naspäť do 14 pracovných dní. V prípade zrušenia objednávky kontaktujte predávajúceho: e-mail: info@zosrilanky.sk alebo tel. 0949 790 502.

Článok XII.
Alternatívne riešenie sporov
1. Kupujúci-spotrebiteľ je oprávnený využiť alternatívny spôsob riešenia sporov, a to tak, že sa obráti na predávajúceho so žiadosťou o nápravu v prípade že nebol spokojný so spôsobom, kotrým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. E mailový kontakt predávajúceho: info@zosrilanky.sk. Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci-spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov (zoznam subjektov ARS vedie Ministerstvo hospodárstva na svojom webovom sídle.) sú oprávnené orgány a právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľkských sporov (ďalej len „zákon č. 391/2015 Z. z.“), a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom kupujúci-spotrebiteľ je oprávnený vybratiť si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. Kupujúci-spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z.
2. Alternatívnym sporom možno urovnať spor medzi kupujúcim-spotrebiteľom a predávajúcim vyplívajúci zo spotrebiteľskej zmluvy. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov musí presahovať sumu 20,00 EUR.
3. Kupujúci-spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (riešenie sporov online). Zoznam slovenských subjektov oprávnených riešiť spotrebiteľské spory cez platformu RSO nájdete napr. tu: https://ec.europa.eu/info/policies/consumers/consumer-protection-policy/our-partners-consumer-issues/national-consumer-bodies_sk. Užitočné informácie nájdete aj tu: https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/national-consumer-organisations_sk_listing_sk.pdf
4. Kupujúci-spotrebiteľia sú pri využití platformy riešenia sporov online na riešenie svojich sporov povinní zvoliť jazyk, ktorý sa bude pri riešení ich sporov aplikovať.

Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
1. Ak je kúpna forma uzavretá v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä prostredníctvom e-mailových správ, alebo prostredníctvom listových zásielok.
2. Vzťahy neupravené týmito VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniammi Obchodného zákonníka, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektroých zákonov.
3. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, pokiaľ sa strany výslovne nedohodli inak.

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke www.zosrilanky.sk
Topoľnica, 1.3.2023